ایده های دکور اتاق نشیمن و معرفی 11 ترفند طلایی

فرقی نمی کند که به دنبال چه ایده ای برای دکور اتاق نشیمن هستید، ما ایده های فوق العاده شیکی ارائه می دهیم که تمامی سلیقه ها از جمله معاصر تا کلاسیک را در بر می گیرد. در این مطلب همراهتان هستیم و با ایده های دکور اتاق نشیمن متناسب با سبک طراحی و رنگ خانه شما را راهنمایی می کنیم. علاوه بر این، نکات طراحی ارزشمندی را نیز به شما آموزش می دهیم. در این ایده های دکور اتاق نشیمن ما طیف گسترده ای از سبک ها، رنگ ها را در نظر گرفته ایم.

1. هماهنگی دیوارها با رنگ مبلمان ها

یکی از بهترین ایده های دکور اتاق نشیمن هماهنگ کردن رنگ دیوارها با مبلمان است. اگر یک رنگ خاص را دوست دارید و می خواهید آن را در کل فضای اتاق به کار ببرید، هماهنگ کردن رنگ دیوارها با مبلمان یک ایده هوشمندانه و در عین حال سرگرم کننده برای گنجاندن شخصیت و سبک شما در طراحی خانه است. به عنوان مثال، شما می توانید مبلمان با طرح گل های رز را با دیوارهای صورتی ست کنید. همچنین کاغذ دیواری سبز روشن یا تیره به خوبی با مبلمان سبز زیتونی هماهنگ می شود.

توصیه ما این است که رنگ دیوار و اثاثیه را با به کارگیری اکسسوری ها و قطعات برجسته از هم متمایز کنید: چوب، روکش های بافت دار و گیاهان سبز را در دکور خود به کار ببرید تا طراحی نهایی متعادل و دلپذیر باشد.

بیشتر بخوانید: سبک های طراحی داخلی و 6 پیشنهاد عالی برای دکوراسیون در سال 2022

2. اجرای ایده های دکور اتاق نشیمن با یک رنگ خاص

اگر تصمیم گرفته اید که رنگ دیوارهای اتاق نشیمن را سفید یا خنثی نگه دارید، رنگ های پررنگ و برجسته را به ایده های دکور اتاق نشیمن خود اضافه کنید. این یک روش فوق العاده برای اضافه کردن ترکیبی از سایه های رنگی که دوست دارید است و طراحی جذابی خواهد بود. حتی در صورت استفاده از طرح‌ های مختلف نگران نباشید زیرا رنگ ها به عناصر متضاد کمک می کنند تا به خوبی در کنار هم قرار گیرند.

ایده های دکور اتاق نشیمن و رنگ های خاص

3. انتخاب کاغذ دیواری پر رنگ و بهترین ایده های دکور اتاق نشیمن

اگر سبک مورد نظرتان ماکسیمالیسم است، کاغذ دیواری های پر رنگ یک روش عالی به منظور ایجاد فضایی سرگرم کننده و سرزنده خواهد بود. انتخاب رنگ سبز کم رنگ یا آبی برای طراحی ماکسیمالیسم انتخاب خوبی برای فضای اتاق نشیمن است. این سبک طراحی با سادگی منحصر به فرد فضای بسیار آرامی را ایجاد می کند. برای زیبایی بیشتر، مبلمان با طرح های خاص و جذاب انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توانید پارچه های بافتنی و چند کوسن شیک به این سبک دکوراسیون اضافه کنید.

4. فرش یکی از برترین ایده های دکور اتاق نشیمن

استفاده از فرش در ایده های دکور اتاق نشیمن چندان مورد توجه قرار نگرفته است، اما می تواند طرح و رنگ زیبایی به فضا ببخشد. یک فرش می تواند تحول زیادی در طراحی ایجاد کند و شخصیت، بافت و فضایی گرم را به اتاق نشیمن دهد. توصیه ما این است که فرش اتاق نشیمن تا حد امکان بزرگ باشد و کل فضا را بپوشاند.

ایده های دکور اتاق نشیمن و استفاده از فرش

بیشتر بخوانید: بروز کردن اتاق نشیمن با 15 ترفند خاص و اساسی که بهتر است بدانید

5. با چوب ایده های دکور اتاق نشیمن را گرم‌ تر کنید

یکی دیگر از ایده های دکور اتاق نشیمن ترکیب رنگ های خنثی با عناصر چوبی است. این سبک طراحی فضایی مطبوع و روشن و در عین حال گرم و دلپذیر به اتاق نشیمن شما می دهد. برای نمونه سقف چوبی را در نظر بگیرید که با رنگ گرم مبلمان و اکسسوری های دیگر به زیبایی ترکیبی منحصر به فرد ایجاد خواهد کرد.

6. از آثار هنری جسورانه استفاده کنید

اگر به دنبال ایده برای دکور اتاق نشیمن خود هستید، اضافه کردن یک اثر هنری به فضا می تواند گزینه ای عالی باشد. برای این منظور باید ابتدا شناخت کافی از سبک دکوراسیون مورد نظرتان داشته باشید. هنگام انتخاب یک اثر هنری، ویژگی های معماری اتاق نشیمن مانند ارتفاع سقف، رنگ ها و نورپردازی را در نظر بگیرید.

اتاق نشیمن جایی است که اعضای خانواده دور هم جمع می شوند و از مهمانان خود پذیرایی می کنند. به همین دلیل بهترین مکان برای به نمایش گذاشتن یک اثر هنری برجسته و متمایز است.

ایده های دکور اتاق نشیمن و آثار هنری

7. با خرید اکسسوری فلزی اتاق نشیمن را پر زرق و برق کنید

استفاده از فلزات در اتاق نشیمن نباید به سطوح سخت مانند یراق آلات سبک و مبلمان محدود شود. مخمل یک پارچه فوق العاده است که می تواند در ایده های دکور اتاق نشیمن به کار گرفته شود. مبلمانی با پارچه مخملی بسیار خیره کننده به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:دکور اتاق نشیمن در سال 2021 و معرفی رایج ترین اکسسوری ها

8. صندلی های ناهماهنگ، بهترین ایده دکور اتاق نشیمن

فکر نکنید که همیشه همه چیز در طراحی اتاق نشیمن باید هماهنگ و ست باشد. در واقع، اگر رنگ هایی که استفاده می کنید مکمل هم باشند، ناهماهنگی ها می تواند بسیار جذاب باشد. به عنوان مثال، یک صندلی با پارچه ساده و رنگ خنثی انتخاب کنید و صندلی دیگر را با پارچه گل دار و کوسن ساده ست کنید. این الگوهای ناهماهنگ فضایی جذاب و آرام به محیط می بخشند.

9. برای اجرای ایده های دکور اتاق نشیمن روی کفپوش تمرکز کنید

کفپوش اتاق نشیمن در دکوراسیون اتاق نشیمن نقش دارد. بنابراین کفپوش ها نقطه شروع بسیار مهمی برای طراحی اتاق نشیمن هستند. در سال های اخیر علاقه به کفپوش چوبی زیاد شده است. به همین دلیل است که امروزه شاهد سبک های مختلف پارکت، تخته های بسیار عریض در طرح های متنوع هستیم.

10. برای جلوه های دراماتیک از نورپردازی استفاده کنید

لوسترها و آویزها ایده های پرطرفدار نورپردازی اتاق نشیمن برای خلق جلوه های خاص هستند، اما نیازی نیست که در مرکز اتاق باشند. سعی کنید یک آویز را در روی میز و یا بالای آن نصب کنید. همچنین استفاده از آویزهای گوی مانند در ارتفاع های مختلف نیز جذاب است. استفاده از یک لوستر نورانی به شیوه ای غیر معمول می تواند سرگرم کننده باشد و به خاص بودن طراحی نورپردازی شما بی افزاید.

ایده های دکور اتاق نشیمن و استفاده از آباژور

11. تقارن را رعایت کنید

معمولا برای ایجاد فضای آرام و متعادل تقارن در طراحی داخلی به کار گرفته می شود که برای اتاق نشیمن نیز بسیار مناسب است. ساده ترین روش برای ایجاد تقارن، این است که دور شومینه یا هر وسیله گرمایشی از اکسسوری های یکسان استفاده کنید. شما می توانید از یک مبل بزرگ، میزهای کناری یا اکسسوری های دیگر برای ایجاد تقارن در اتاق نشیمن کمک بگیرید.

ایده های دکور اتاق نشیمن و رعایت تقارن

سخن پایانی

یک نقطه شروع خوب برای دکور اتاق نشیمن این است که فضای نهایی خود را تصور کنید. بر این اساس، شما می توانید کفپوش، مبلمان، اکسسوری و نورپردازی و حتی رنگ دیوارها را انتخاب کنید. در این مقاله، 11 مورد از برترین ایده های اتاق نشیمن برای شما آورده شده است تا با الهام گرفتن از آن ها به طراحی ایده ال خود برسید. همین حالا با متخصصان اکت تیم تماس بگیرید و دست به کار شوید و اتاق نشیمن جذابی را طراحی کنید و لذت ببرید.

منبع:

homesandgardens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *