ترندهای رنگ داخلی ساختمان در سال 2022 و معرفی 10 رنگ شگفت انگیز

استفاده از بهترین ترندهای رنگ داخلی ساختمان در سال ۲۰۲۲ دکوراسیون خانه شما را زیباتر کرده و احساس رضایت خاطر شما را افزایش می دهد. رنگ های جدیدی که بر روی دیوار ها استفاده می شوند، یک فضا تازه در محیط داخلی خانه ایجاد می کنند. ما با تعداد زیادی از کارشناسان و متخصصان طراحی و رنگ خانه صحبت کردیم تا بتوانیم هیجان انگیزترین ترندهای رنگ داخلی ساختمان در سال ۲۰۲۲ را به شما ارائه دهیم.

برترین ترندهای رنگ داخلی ساختمان در ۲۰۲۲

1. از ترندهای رنگ نارنجی الهام بگیرید

رنگ نارنجی احساس امید و خوش بینی در افراد به وجود می آورد و امسال جز ترندهای رنگ داخلی ساختمان است. اما دتردینگ موسس یک شرکت طراحی داخلی معروف معتقد است که در طراحی خانه باید از رنگ های روشن مانند سایه های نارنجی استفاده کرد.

زیرا در طول روز می توانند احساس نشاط بخشی را به ارمغان بیاورند. این رنگ در نور های مختلف، سایه های متنوعی دارد. به کار بردن رنگ نارنجی یا پرتقالی در راهرو ورودی یک خانه راهی فوق العاده برای خوش آمدگویی و ایجاد حس مطلوب در افراد است.

ترندهای رنگ داخلی ساختمان و استفاده از رنگ نارنجی

2. با رنگ قهوه ای روشن، خانه خود را گرم و صمیمی نگه دارید

استفاده از رنگ قهوه ای روشن یا کاکائویی متناسب با اسباب و اثاثیه ای که دارید، ظاهری آراسته و انعطاف پذیر را به خانه شما می دهد. هنگامی که از این رنگ در طراحی اتاق خود استفاده می کنید، در انتخاب پارچه ها و  پرده‌ ها و کوسن یا بالشتک ها نهایت دقت را به کار گیرید.

3. با الهام گرفتن از رنگ اقیانوسی آرامش را به خانه خود دعوت کنید

رنگ اقیانوسی که از پالت رنگ های آبی است، انرژی بخش و آرامش دهنده است. بنابراین گزینه   مناسبی برای یک فرار ذهنی از مشغله های روزانه و شلوغی است. یک بنیان گذار انجمن طراحان معروف در دنیا اعتقاد دارد که این رنگ یادآور آسمان ها و اقیانوس های بی پایان است و باعث سرزندگی و امید می شود.

همچنین ممکن است عده ای ایده استفاده از رنگ آبی برای اتاق خواب را دوست نداشته باشند پس برای زیباتر شدن اتاق خود می توانید از ترکیب آبی اقیانوسی با رنگ سفید استفاده کنید و همچنان از ترندهای رنگ داخلی ساختمان بهره مند شوید. همچنین ترکیب آن با رنگ های تیره یک محیط دراماتیک برای شما به وجود می آورد.

ترندهای رنگ داخلی ساختمان و استفاده از رنگ آبی اقیانوسی

بیشتر بخوانید: طراحی های داخلی الهام بخش از خانه سلبریتی ها و 6 مورد از بهترین ها

4. با استفاده از رنگ های زرد انرژی بیشتری دریافت کنید

رنگ طلایی و زرد در دکوراسیون باعث گرم و جذاب تر به نظر رسیدن خانه شما خواهد شد. همچنین آثار هنری و تابلوها بر روی این دیوارها بیشتر خود را نشان می دهند. اندی گرینال، رئیس بخش طراحی یک شرکت طراحی داخلی خارجی می گوید زرد رنگی است که شادی را بر می انگیزد و حس مثبتی در افراد ایجاد می کند. این رنگ برای مکان هایی از خانه که در آن ها فعالیت و معاشرت بیشتر است مثل آشپزخانه گزینه ای عالی است.

ترندهای رنگ داخلی ساختمان و استفاده از رنگ زرد

5. خانه خود را با استفاده از قهوه ای خاکی زیباتر کنید

اگر بخواهید یک اتاق نشیمن خنثی و تیره داشته باشید، استفاده از رنگ قهوه ای خاکی گزینه خوب و مناسبی است. زیرا در عین تیره بودن، ظرافت و پیچیدگی خاصی دارند و جز ترندهای رنگ داخلی ساختمان هستند. از این رنگ می توانید هم به صورت تنها و هم با رنگ های دیگر استفاده کنید. مایک فیشر مدیر خلاق یک استودیو هنری در خارج از کشور می گوید ما معتقدیم که اتاق های شمالی باید با رنگ های تیره طراحی شوند مانند قهوه ای و برای اتاق های جنوبی از رنگ های روشن تر استفاده شود.

6. با رنگ خاکستری یک دکوراسیون بی دغدغه و راحت دارید

رنگ خاکستری که برگرفته از دو رنگ اصلی آبی و سبز است، می تواند در مکان های مختلف استفاده شود. در اتاق های جنوبی و رو به غرب رنگ خاکستری جلوه زیبایی ایجاد می کند و در اتاق های با نور کم مناسب به نظر می رسد.

7. با استفاده از رنگ های مختلف اعتماد خود را افزایش دهید

رنگ های گرم و انرژی بخش مانند زرد، اعتماد به نفس و خوش بینی را به محیط دعوت می کند. از این رنگ ها می توان در هر جایی از خانه استفاده کرد به ویژه در فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد مانند راهرو ها و آشپزخانه ها یا اتاق های شمالی که فاقد نور هستند. رنگ زرد هم امسال جز ترندهای رنگ داخلی ساختمان است.

ترندهای رنگ داخلی ساختمان و استفاده از رنگ زرد کمرنگ

بیشتر بخوانید: تئوری رنگ در طراحی داخلی و 9 نکته ای که دانستنش به ما کمک می کند

8. از دنیا طبیعی الهام بگیرید

پالت رنگ سبز به دلیل آن که یادآور طبیعت، شاخه و برگ است آرامش بخش به نظر می رسد. در این کنار  این رنگ ها، مبل ها و اثاثیه خود را بهتر نشان می دهند. به گفته یکی از مدیران خلاق، برای آن که در خانه های شهری مدرن، حس طبیعت و طراوت را به وجود آوریم، نیاز است از رنگ سبز و مشتقات آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم. این رنگ ها نه تنها بر روی کابینت ها بلکه روی دیوار ها نیز عالی به نظر می رسند.

ترندهای رنگ داخلی ساختمان و رنگ سبز

9. از ظرافت رنگ صورتی در طراحی خانه خود بهره ببرید

در حال حاضر یکی از ایده های خنثی طراحی دکوراسیون رنگ صورتی است. البته انتخاب رنگ صورتی مناسب برای اتاق ها کار دشواری است. اگر به دنبال ترندهای رنگ داخلی ساختمان هستید باید بدانید که صورتی یک رنگ آرام و ملایم است و برای مکان هایی که برای استراحت و آرامش ساخته شده اند گزینه بسیار عالی است.

10. با استفاده از رنگ بنفش خلاقیت خود را بیشتر کنید

سازمان جهانی رنگ رنگ بنفش با درون مایه مایل به قرمز را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است. ترکیب ثبات و آرامش بخش رنگ آبی با انرژی و هیجان رنگ قرمز، رنگی شاد و هیجان انگیز را به اسم بنفش ایجاد می کند. رنگ بنفش باعث ایجاد نگرش شادی آور و حضوری پویا می شود در دکوراسیون داخلی خانه شما خواهد شد و استفاده از این رنگ خلاقیت و تخیل افراد را برمی انگیزد.

سخن پایانی

در چند سال اخیر، صنعت طراحی و دکوراسیون خانه بسیار پ‍یشرفت کرده و افراد زیادی از آن استقبال کرده اند. پنتون، سازمان جهانی رنگ اعلام کرده است که رنگ های بنفش و آبی ترندهای رنگ ساختمان در سال ۲۰۲۲ هستند. این رنگ ها نقش مهمی در انتخاب دکوراسیون دارند و فضا خانه را به طرز شگفت آوری تغییر می دهند. رنگ های منتخب پنتون، به دلیل برانگیختن خلاقیت و خوش بینی در افراد، مورد توجه قرار می گیرند. البته همچنان بسیاری از شرکت های رنگ آمیزی از پالت های رنگی خنثی تری مانند قهوه ای، بژ و صورتی را برای دکوراسیون داخلی پیشنهاد می کنند. شما می توانید برای بهره مند شدن از بهترین ترندهای رنگ داخلی ساختمان با کارشناسان خبره ما تماس بگیرید و از آن ها بخواهید متناسب با مبلمان، پرده ها و اکسسوری هایی که در منزل دارید بهترین رنگ را برای دکوراسیون داخلی به شما پیشنهاد دهند.

منبع:

homesandgardens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *