افزایش ارزش خانه و 18 توصیه کاربردی از طرف ما به شما

اگر به فکر افزایش ارزش خانه خود هستید و درصدد آن هستید که با روش هایی مقرون به صرفه و آسان این کار را انجام دهید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب 18 نکته برتر از طراحان حرفه ای را گردآوری کرده ایم تا شما با استفاده از آن ها بتوانید ارزش خانه خود را افزایش دهید.

افزایش ارزش خانه و بهبود دکور اتاق نشیمن

1. افزایش ارزش خانه به کمک فناوری

پس از مدتی زندگی در یک خانه، به راحتی از یک سری نکات که می توانند باعث افزایش ارزش خانه شما شوند، چشم پوشی می کنید که این امری اشتباه است. برای مثال می توان به بی توجهی نسبت به ترمیم کردن نشتی ها اشاره کرد. بنابراین قبل از شروع پروژه بازسازی منزل خود ابتدا این نکات را در نظر بگیرید.

2. افزایش ارزش خانه با راحتی بیشتر

افزودن کمی تجملات و اکسسوری‌ های شیک می تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد. همه مردم به دنبال خانه ای هستند که در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشند. بنابراین اگر شما راحتی صاحبخانه بعدی خانه را فراهم کنید، مطمئنا خانه شما ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد.

برای مثال افزودن سیستم تصفیه آب علاوه بر این که باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود، این امکان را نیز فراهم می کند که صاحبان بعدی خانه شما هزینه کمتری بابت قبض آب پرداخت کنند.

3. خانه بی نقص و ارزشمند

بدیهی است که یک خانه مرتب خیلی جذاب تر از یک خانه آشفته است. بنابراین برای افزایش ارزش خانه حتما آن را مرتب و آراسته نگه دارید. برای مثال باغچه را زیباتر کنید و علف های هرز را بچینید، به دیوار ها رنگ تازه بزنید تا روحی لطیف در خانه شما جریان یابد و حس خوبی به مشتریان خانه شما القا کند.

با انجام این کارهای ساده و کم هزینه شانس این که خریدار قیمت پیشنهادی شما را بپذیرد، بسیار بیشتر می شود. علاوه بر این اگر خانه کثیف باشد خریدار نمی تواند متوجه شود که این ملک چقدر ارزشمند و ارزنده است.

افزایش ارزش خانه و تغییر رنگ دیوارها

4. توجه به جزئیات فضاها

اغلب توجه به جزئیات می تواند به افزایش ارزش خانه شما کمک کند. افزودن برخی جزئیات مانند گلدان  هایی با گیاه سبز و آینه ها می تواند فضای داخلی را چشم نواز کند و احساس بسیار دلپذیرتری به خریدار منتقل کند به علاوه استفاده از کوسن ها و بالش ها هر فضایی را زیباتر و دنج تر خواهد کرد. شما می توانید با استفاده از دکوراسیون داخلی جذاب ارزش خانه خود را افزایش دهید. زیرا یک سالن پذیرایی مجلل ارزش خانه را نزد مشتریان دو چندان می کند.

5. بازسازی حمام و آشپزخانه

بازسازی حمام و آشپزخانه باعث افزایش ارزش خانه می شود زیرا حمام و آشپزخانه دو رکن اصلی خانه هستند. تغییر اتاق نشیمن و اتاق خواب راحت است اما حمام و آشپزخانه به زمان و هزینه بیشتری نیازمند است. برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه و حمام روی مدرن سازی زیر ساخت ها و رنگ آمیزی تمرکز کنید. به یاد داشته باشید طراحی آشپزخانه یکی از بهترین روش ها برای افزایش ارزش خانه است. شما می توانید با افزودن قفسه ها، رنگ آمیزی کابینت و به روزرسانی وسایل روشنایی موجود در آشپزخانه ارزش خانه خود را افزایش دهید.

افزایش ارزش خانه و بهبود دکور آشپزخانه

بیشتر بخوانید: رنگ های کابینت آشپزخانه در سال 2022 و 6 ترکیب بی نظیر

6. تکمیل و بازسازی زیرزمین

ساخت و تکمیل یک زیرزمین که به صورت کامل بازسازی شده باشد، می تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد.گاهی اوقات آنچه که به خانه شما ارزش می دهد نقاط پنهان آن است و یک زیرزمین که بسیار عالی طراحی شده باشد ارزش خانه را بهبود خواهد داد.

اما ساخت چنین زیرزمینی هزینه بر است پس سعی کنید تا حد ممکن از بازسازی این قسمت از منزلتان غافل نشوید و خودتان امور بازسازی و تکمیل آن را انجام دهید. حتما برای قسمت هایی که بیشتر نیاز به بازسازی دارند وقت کافی اختصاص دهید.

7. افزایش ارزش خانه و ظاهری به روز

استفاده از وسایل جدید و به روز می تواند تفاوت اساسی در ارزش خانه شما ایجاد کند. همچنین می تواند فضای داخلی جدید و پر جنب و جوشی در خانه شما فراهم سازد. علاوه بر این، این روش به روزرسانی مقرون به صرفه است و برای نیاز به زمان زیادی ندارد.

8. افزایش ارزش خانه با هوشمندسازی

تقویت فناوری یکی از بهترین راه هایی است که می تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد. علاوه بر این مزیت این تقویت فناوری بسیار بیشتر از هزینه ای است که برای آن صرف می کنید. فناوری هوشمند زندگی کسانی که در آن خانه هستند را بسیار راحت می کند. برای مثال ایمنی و امنیت خانه را می توانید با قفل های هوشمند یا دوربین افزایش دهید و یا با استفاده از ترموستات هوشمند و کنترل دما میزان راحتی اعضای خانواده خود را به حداکثر برسانید.

بیشتر بخوانید: زیبایی نمای خانه و معرفی 7 متریالی که می ‌توانند به کمک شما بیایند

9. بهبود فضای خانه

ایجاد یک فضای داخلی وسیع باعث افزایش ارزش خانه شما می شود. برای بهبود دادن به فضای خانه خود می توانید با خراب کردن دیوارهای دو منطقه مانند اتاق غذاخوری و نشیمن فضای خانه خود را دلبازتر از قبل سازید. با این حال اگر دوست ندارید که دیوار ها را خراب کنید، از اجزای داخلی غیر ضروری که باعث به هم ریختگی چیدمان خانه شما می شوند صرفنظر کنید. مثلا هنگام بازسازی خانه خود می توانید برخی ستون ها یا شومینه های قدیمی را حذف کنید. همواره به یاد داشته باشید زمانی که بدانید کدام راه بهترین است، تصمیم گیری برای انتخاب روش برای افزایش ارزش خانه آسان تر می شود.

10. افزایش ارزش خانه و محوطه سازی

محوطه سازی می تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد زیرا باعث جذاب تر شدن خانه خواهد شد و آن را مملو از حس زندگی نشان می دهد. یک ملک دارای حیاط از جلوه آراسته ای بهره مند خواهد بود و خریداران را به سمت خود جذب می کند.

اگر بخواهیم با تنها یک کلمه به سوال چگونه ارزش خانه را افزایش دهیم؟ پاسخ دهیم، باید بگوییم محوطه سازی را دست کم نگیرید. شما می توانید با استفاده از گیاهان مقاوم و کم هزینه که بومی منطقه شما هستند و با ترکیب درختچه ها و گل های زیبا حیاط و فضای سبز خانه خود را بهبود بخشید.

افزایش ارزش خانه و محوطه سازی

11. تعمیر و نگهداری منظم و کامل

گاهی اوقات بهترین راه برای افزایش ارزش خانه رسیدگی و تعمیر منظم آن است. زیرا شاید شیر آبی که چکه می کند برای شما عادی شده باشد اما برای یک خریدار تازه وارد این‌ طور نیست و باعث می شود ارزش خانه شما نزد او پایین آید.

12. بازسازی کفپوش

اگر کف خانه شما با کفپوش چوبی پوشیده شده است آن را ترمیم و بازسازی کنید تا جذابیت بیشتری پیدا کند. به علاوه می توانید با استفاده از فرش علاوه بر زیباتر کردن کفپوش، آن را مقاوم تر نیز کنید.

بیشتر بخوانید: تزئین و دکور اتاق خواب و 9 ایده اتاق خواب زیبا با طرح های الهام بخش

13. روش های بهتر برای روشنایی

طراحی نورپردازی در دکوراسیون داخلی در سراسر جهان امری محبوب است و فضای خانه را بسیار زیبا می کند. به این ترتیب به روزرسانی وسایل روشنایی خانه خود به آخرین مدل نورپردازی یکی از بهترین روش ها برای افزایش ارزش خانه است.

14. مشورت با یک معمار و کارشناس دکوراسیون

تشخیص این که کدام راه برای بهبود ارزش خانه شما بهتر است ممکن است سخت باشد. بنابراین شما نیاز به کمک یک متخصص حرفه ای دارید. در بسیاری از مواقع یک طراح داخلی می تواند به شما در این زمینه کمک کند. شما می توانید با مشاوره از یک متخصص ارزش خانه خود را افزایش دهید. شما می توانید به طور سنتی با یک طراح یا دکوراتیو در تماس باشید و یا از طریق مشاوره آنلاین در خانه به صورت مجازی با او کار کنید.

همیشه به یاد داشته باشید وقتی اراده ای وجود دارد پس حتما راهی هم وجود دارد همین امر در مورد کسانی که بودجه کمی برای بازسازی خانه دارند هم صادق است. طراح های متخصص برای شما که بودجه کمتری دارید راه های مقرون به صرفه تر و کم هزینه تری پیشنهاد می دهند که می توانید با هزینه ی کم به نتایج خیره کننده ای برسید.

افزایش ارزش خانه و مشورت با معماران

15. افزایش ارزش خانه و قدرت رنگ

رنگ به سادگی می تواند یک اتاق را متحول کند. رنگ می تواند فضای اتاق را از حالت کسل کننده به حالت خیره کننده تغییر دهد. سعی کنید از رنگ های خنثی استفاده کنید زیرا مناسب هر سبکی خواهد بود.

16. بهبود وضعیت سرویس های بهداشتی

یکی از روش های ارزان قیمت برای افزایش ارزش خانه ارتقاء وضعیت سرویس های بهداشتی است. این موارد می تواند شامل به روزرسانی آینه ها، تغییر لوازم جانبی و ارتقاء سر دوش باشد.

افزایش ارزش خانه و بهبود دکور حمام

17. کاهش بی نظمی و سازماندهی وسایل خانه

سازماندهی مجدد یکی از روش های ارزان قیمت برای افزایش ارزش خانه است. سعی کنید هرگونه آشفتگی را در خانه سازماندهی کنید. برای این کار لازم است وسایل شخصی خود را دور از چشم مهمانان و یا مشتریان منزلتان قرار دهید. تصور چیدمان وسایل در خانه ای که منظم است برای خریداران راحت تر است.

18. تغییر چیدمان مبلمان

چیدمان جدید خانه شما را جذاب تر خواهد کرد. بهترین چیدمان را برای هر اتاق در نظر بگیرید. حتی اگر لازم است یک میز یا صندلی را حذف کنید تا فضا بزرگ تر و جادارتر به نظر برسد.

سخن پایانی

 برای انجام تمامی مواردی که در این مقاله بیان کردیم می توانید با کارشناسان خبره اکت تیم تماس بگیرید. به یاد داشته باشید هرچه خانه شما زیباتر و کاربردی تر به نظر برسد نزد مشتری مطلوب تر خواهد بود و به افزایش ارزش خانه شما منجر خواهد شد. از اینکه همراه ما بودید از شما ممنونیم.

منبع:

decorilla

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *