ایده های آشپزخانه سفید و معرفی 9 طرح ماندگار و زیبا

ایده های آشپزخانه سفید هرگز از مد نمی افتد، این نوع ایده ها گزینه ای خسته کننده نخواهند بود. رنگ سفید پس زمینه ای فوق العاده و همه کاره را برای شما فراهم خواهد کرد. این رنگ به همراه طیف وسیعی از عناصر تزیینی، طراحی آشپزخانه جدید شما را منحصر به فرد خواهد کرد. ایده های طراحی آشپزخانه سفید با هر سبکی از فضا سازگار هستند. فضاهایی که به دلیل کمبود نور به چالش کشیده شده اند می توانند با این ایده ها که در ادامه مقاله بیان می کنیم بهتر طراحی شوند.

طراحی آشپزخانه سفید خالص، تمیزتر و پر جلوه تر از طراحی های قبلی آشپزخانه شما خواهد بود. در این ایده طراحی مهم نیست از چه سبکی بهره می برید، مدرن و یا سنتی بودن آشپزخانه شما با رنگ سفید ماندگارتر خواهد شد. به خصوص اگر شما عاشق طراحی مینیمالیست و یا ایده های آشپزخانه منظم و بدون هیچ شلوغی باشید، این ظاهر مینیمال برای آشپزخانه شما مناسب خواهد بود.

1. کابینت آشپزخانه سفید

در حال حاضر، بسیاری از طراحان ترجیح می دهند کابینت آشپزخانه سفید را با کاشی های سفید یا دیوارهایی به رنگ سفید و میزهای مرمری کم رنگ ترکیب کنند. اما اگر می خواهید به فضای خود گرمی و شخصیت بیشتری بیافزایید، استفاده از الوار یا فلاش های پررنگ، به ظاهر آشپزخانه سرزندگی خاصی خواهد بخشید. در ادامه پیرامون ایده های آشپزخانه سفید بیشتر صحبت می کنیم. به یاد داشته باشید همه این ایده ها ترفندهای هوشمندانه ای را برای الهام بخشیدن و طراحی بهتر ارائه می دهند و بر خلاف بسیاری از ایده های رنگی آشپزخانه، تعویض آن ها تنها با چند اکسسوری جدید به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

کابینت آشپزخانه سفید

2. درخشش آشپزخانه سفید

شما می توانید به راحتی لایه های رنگی مورد علاقه خود را در کنار رنگ سفید ایجاد کنید تا آشپزخانه شما از حالت یکنواختی خارج شود. در این نوع طراحی استفاده از کاشی های لعاب دار به سبک زلیج را به شما پیشنهاد می کنیم.

این کاشی ها نور را می گیرند، سپس شکسته شده و با داشتن کنتراست بالا در برابر کابینت های کم رنگ تر، درخشش خاصی ایجاد می کنند. ایده های کاشی کاری براق در آشپزخانه های کلاسیک کاربردی تر هستند. استفاده از کاشی های رنگی در کنار سفید ایده ای مناسب است و به راحتی تمیز شده و ظاهری تازه و بهداشتی به آشپزخانه شما خواهد داد. برای سطوح نیز، می توانید از مرمر صیقلی استفاده کنید تا حسی خنک، مدرن و خاص در آشپزخانه شما ایجاد شود. برای ایجاد درخشش هرچه بیشتر، از شیرهای کروم یا نیکل و وسایل فولادی صیقلی کمک بگیرید.

 آشپزخانه سفید با کاشی آبی

3. ایده های آشپزخانه سفید و طراحی مدرن

می توانید هنگام تزئین با رنگ سفید، از رنگ های مشابه به سفید مثل کرمی برای کابینت ها استفاده کنید تا ظاهری مدرن تر از آشپزخانه خود ارائه دهید. بیشتر صاحبخانه ها برای تغییر آشپزخانه خود رنگ آمیزی را امتحان می کنند. برای مثال کابینت های سفید خانه در کنار برخی از نورهای خاکستری زیبا به نظر می رسند اما وجود یک تم گچی هم می تواند مناسب باشد. اگر آشپزخانه شما پر از نور آفتاب است استفاده از رنگ سفید و طوسی را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا به علاوه روشن تر بودن آشپزخانه، مدرن تر نیز به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آپارتمان مدرن | 8 نکته برای دکوراسیون آپارتمان منحصر به فرد

4. استفاده از فلز در  آشپزخانه

متالیک روشن، جلوه ای پرزرق و برق به آشپزخانه سفید و شفاف شما هدیه خواهد داد. این آشپزخانه برای پذیرایی از مهمانان ایده آل است. هنگام روشنایی در شب، نیکل بسیار زیبا به نظر می رسد، همچنین روکش سفید مات روی کابینت های استیل آشپزخانه در روز جلوه ای ویژه ایجاد خواهد کرد.

هیچ گاه از روکش های فلزی با تم طلایی مانند رنگ برنجی یا مسی به همراه رنگ سفید در آشپزخانه استفاده نکنید. این رنگ ها زردی خاصی در آشپزخانه شما ایجاد خواهند کرد. به جای آن نیکل و رنگ های نود را انتخاب کنید، زیرا بهتر رنگ سفید را نشان می دهند و کیفیت بالایی دارند.

 آشپزخانه سفید با اکسسوری فلزی

5. ایده های آشپزخانه سفید و استفاده موثر از نور

ایده های آشپزخانه سفید همواره با استقبال زیادی همراه هستند. شاید برخی از افراد احساس کنند آشپزخانه سفید ممکن است سرد و بی روح به نظر برسد اما باید بدانید که راه های زیادی برای گرم کردن طراحی آشپزخانه سفید شما وجود دارد که یکی از آن ها، در نظر گرفتن ایده های نورپردازی مصنوعی درون آشپزخانه است.

 هنگامی که نور LED بر روی یک سطح سفید می تابد، می تواند ظاهری آبی رنگ داشته باشد و سرد به نظر برسد. برای همین استفاده از نورهای سفید با طیف گرم یا خنثی را به شما توصیه می کنیم. زیرا با نور داخل و اطراف کابینت ادغام می شود و سطوح سفید را غنی تر می سازد. در این صورت وضوح بیشتری نیز ایجاد خواهد شد.

6. استفاده از چوب طبیعی

استفاده از ایده های ساده و طبیعی طراحی جالبی را در آشپزخانه شما به ارمغان می آورند. بافت طبیعی چوب نارون در ترکیب با رنگ سفید بسیار چشمگیر خواهد بود. ترکیب چوب با کابینت سفید طراحی گرم تر و هیجان انگیزتری ایجاد خواهد کرد.

بهتر است قبل از اینکه به ایده های آشپزخانه سفید بپردازید، در مورد کاربرد چوب در دکوراسیون و اثری که دارد بیشتر بدانید. طیف رنگ سفیدهای سرد دارای ته رنگ آبی هستند پس لازم است در کنار آن ها از  رنگ های گرم بیشتری استفاده شود تا سرد بود آن را خنثی کند. همچنین شما می توانید از رنگ های دیگر در کنار رنگ سفید مطابق با سلیقه خود استفاده کنید.

آشپزخانه سفید با صندلی چوبی

بیشتر بخوانید: رنگ های کابینت آشپزخانه در سال 2022 و 6 ترکیب بی نظیر

7. ایده های آشپزخانه سفید و طراحی کلاسیک

از ویژگی های بارز آشپزخانه های سنتی و سفید استفاده از صنایع دستی زیبا است. در این طراحی در کنار رنگ سفید از حصیربافی هم می توانید بهره مند شوید. همچنین جزئیات ظریفی مانند دسته های برنجی و رگه های خاکستری اکسسوری ها و نوارهای طلایی و ظریف بر روی تابلوها می تواند آشپزخانه سفید شما را بهتر نشان دهد.

8. استفاده از رنگ سفید در کنار سیاه

در بین ایده های آشپزخانه سفید استفاده از یک نیمکت چوبی سیاه تنها چیزی که جلوه ای لوکس به آشپزخانه شما خواهد بخشید. اگر می خواهید از ایده های آشپزخانه سیاه و سفید بیشتری بهره مند شوید، می توانید کفپوش آشپزخانه خود را ب. در حقیقت، ایده های آشپزخانه سه صورت شطرنجی سفید و سیاه کاشی کنید.

آشپزخانه سفید و مشکی

9. استفاده از فلزات پر زرق و برق

استفاده از فلزات پر زرق و برق در آشپزخانه های لوکس سفید و خاکستری رایج است. هر چند تاکید اصلی بر روی ترکیب سفید و طلایی است ولی پایه خاکستری نیز، رنگی عالی برای ترکیب شدن با رنگ سفید است. سعی کنید اکسسوری ها و لوازم جانبی سفید و طلایی انتخاب کنید و دستگیره های در و شیر آب و سینک  را در این طیف رنگی خریداری کنید تا از همخوانی و نتیجه ای شیک آشپزخانه خود لذت ببرید.

آشپزخانه سفید و اکسسوری های زیبا

سخن پایانی

برای جذاب تر کردن یک آشپزخانه سفید راه حل های مختلفی وجود دارد. ساده ترین راه انتخاب بافت و الگوهایی است که تا حد زیادی به سبک کابینت های شما بستگی دارد. در یک طراحی آشپزخانه خاص بیشتر اکسسوری ها سیاه یا سفید هستند. فرقی ندارد آشپزخانه شما مدرن و یا کلاسیک باشد، زیرا می توانید از ایده های مطرح شده به راحتی بهره مند شوید. شما حتی می توانید از ترکیب سنتی و مدرن با هم استفاده کنید و از نظرات کارشناسان ما در رابطه با ایده های آشپزخانه سفید بهره مند شوید.

 منبع:

homesandgardens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *