افزایش نور طبیعی خانه | بررسی 11 ایده متمایز

در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه می توانید نور طبیعی خانه خود را افزایش دهید. همچنین ایده های کاربردی و مختلفی پیرامون افزایش نور طبیعی خانه ارائه خواهیم داد. با افزایش نور طبیعی در خانه، فضایی شادتر و سالم تر برای استراحت کردن خواهید داشت.

بسیاری از صاحب خانه ها دوست دارند با نحوه افزایش نور طبیعی در خانه آشنا شوند تا در منزلشان احساسی خوشایندتر و سرزنده ‌تری داشته باشند. با وجود نور بیشتر، رنگ ها بهتر به نظر می رسند و دکوراسیون منزل نیز چشم نوازتر است.

نور بهتر و بیشتر به فروش خانه نیز کمک خواهد کرد، زیرا خانه های روشن برای خریداران جذاب تر از خانه های تاریک است. پس وقتی صحبت از طراحی خانه به میان می آید، جای تعجب نیست که همیشه به دنبال راه هایی هستیم که نور طبیعی را بیشتر در خانه هایمان داشته باشیم. در ادامه با بهترین راه های افزایش نور طبیعی خانه آشنا خواهيم شد.

راهکارهایی برای افزایش نور طبیعی در خانه

 دليل افزایش نور طبیعی خانه

حتي اثری كه نور خورشيد بر روي چهره شما مي گذارد، با هيچ روشنايي ديگري قابل مقايسه نيست. از نظر علمي، نور خورشيد داراي هورمون سروتونين است كه بر روي خلق و خو، آرامش و سلامتي تاثيرگذار است.

 پس نحوه افزایش نور طبیعی در معماري بیرونی و داخلی بسيار مهم خواهد بود. خانه ای که مملو از نور طبیعی است، خانه ای خوشایند است كه باعث می شود پر نورتر و شادتر باشیم. از نظر كاربردي و زیبایی شناختی نيز مزاياي زيادي دارد.

با افزایش نور طبیعی خانه مي توان فضای جديدي ايجاد كرد و حال و هواي موجود در فضاي خانه را تغيير داد. حتي با نصب پنجره های بیشتر، تزئین با رنگ سفید و یا تزئین با آینه، می توانید میزان نور طبیعی را در یک اتاق را افزايش دهيد.

بیشتر بخوانید: روشنایی اتاق خواب و معرفی 11 روش برتری که نور را به اتاقتان دعوت می‌ کند

1. افزودن نورگير به آشپزخانه

اضافه کردن نورگیر به شما این فرصت را می دهد تا میزان نور ورودي را به خانه خود افزایش دهید، به خصوص اگر فضایی برای اضافه کردن پنجره های بیشتر نداشته باشيد. یکی از مهم ترين چیزهایی که باید در نظر بگیرید، این است که می خواهید نور از کجا وارد شود.

 به علاوه بايد بدانيد كه به دنبال ایجاد چه اثری هستید. بهتر است با نگاه کردن به جهت پنجره ها و خورشید شروع کنید. پنجره های سقف در تمام طول روز نور را از خود عبور مي دهند. البته، با توجه به جهتی که خانه و اتاق شما دارد، در ساعات مختلف روشنایی متمرکزتری دریافت خواهید کرد. به این فکر کنید که کجا و چه زمانی در یک اتاق خاص، به بیشترین نور روز نیاز خواهید داشت.

سقف های شیشه ای را مسطح يا شیبدار نصب کنید حتی نصب آن ها با شیب بین 1 تا 20 درجه نیز توصیه می شود. معمولا، اتاق های رو به شمال در طول روز نور سردتر و خنثی تر و غير مستقيمی دارند. این اتاق ها می توانند از نورهای سقفی بهره ببرند تا میزان نوری كه در طول روز وارد می شود را به حداکثر برسانند. نوری که از طریق پنجره های سقف وارد می شود، روشن تر از نوری است که از طریق پنجره های دیواری وارد می شود.

بیشتر بخوانید: ایده های مینیمالیستی آشپزخانه و 10 طرح ساده برای دکور خانه ای مدرن

2. انتخاب در ساده و مینیمالیستی

برای ایجاد یک دیوار شیشه ای در حیاط، درب های کشویی و مینیمالیستی را انتخاب کنید. درهای پاسیو تبدیل به یک عنصر ضروری برای ساخت و سازهای جدید شده اند. نصب درهای پاسیو، برای افزایش نور طبیعی آشپزخانه یا اتاق نشیمن تاریک مناسب است. با ایده های درب پاسیو و انتخاب آن ها، یک طراحی زیبا وجود دارد که با شخصیت منحصر به فرد خانه شما مطابقت می کند.

اگر به دنبال جلوه بیشتری هستید، به سراغ طرح های مینیمالیستی بروید، با این حال در نظر داشته باشید که روزهای زیادی وجود ندارد که درها را کاملا باز کنید، بنابراین باید مطمئن شوید وقتی درها بسته هستند، سبک خانه دچار مشکل نمی شود.

این امکان وجود دارد که از ستون های شیشه ای یا چراغ های جانبی نیز در کنار نور طبیعی در منزلتان استفاده کنید. طرح های مینیمالیستی امروزی عالی هستند، آن ها پیوندی یکپارچه بین خانه و باغ شما ایجاد می کنند. خطوط باریک آلومینیومی، نماهای نامحدودی را ارائه می کنند و افزایش نور طبیعی خانه را به حداکثر خود می رسانند.

استفاده از در ساده در منزل

3. رنگ سفید، انعکاس نور و افزایش نور طبیعی خانه

برای کمک به انعکاس نور طبیعی، آشپزخانه خود را با رنگ سفید زیباتر کنید. رنگ سفید یکی از محبوب ترین رنگ ها برای آشپزخانه است. سفید یک رنگ بازتابنده است، به این معنی که به جای جذب نور، آن را به داخل اتاق بازتاب می کند. از این رو دیوارهای سفید، کفپوش ها و اکسسوری های سفید رنگ راه بسیار خوبی برای افزایش نور طبیعی هستند. رنگ های طیف سفید جذاب هستند و این قدرت را دارند که اتاق شما را وسیع تر نشان دهند.

حتما برای افزایش نور طبیعی خانه چندین سایه مختلف از رنگ سفید را امتحان کنید تا تصمیم بگیرید که کدام یک برای فضای شما بهترین انتخاب است. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از ته رنگ گرم برای افزایش نور طبیعی آشپزخانه قدیمی استفاده کنید و یا مایل هستید یک تم رنگی خنک تر در آشپزخانه ای مدرن خود به کار برید. رنگ سفید بهترین انتخاب برای تمامی فضاهایی است که می خواهید مملو از نور طبیعی باشد.

استفاده از اکسسوری سفید در آشپزخانه

4. استفاده از سقف شیشه ای در حمام

در حمام با چالش افزایش نور طبیعی مواجه هستیم. زیرا باید به مسئله حریم خصوصی نیز دقت کنیم. پرده های نیمه شفاف راه حلی است که اجازه می دهد در ضمن عبور نور، از دید سایر اشخاص پنهان بماند. هرچند که این نوع پرده ها مقدار نور طبیعی را که می تواند وارد حمام شود را محدود می کند، اما باز هم ایده مناسبی است.

استفاده از یک سقف شیشه ای بزرگ یا حتی یک نورگیر هر دوی این مشکلات را حل می کند. چراغ سقفی فضای زیادی از حمام را پرنور می سازد.

استفاده از سقف های کاذب نیز با به نمایش گذاشتن آسمان آبی روشن، ابرهای شناور و درختان قد بلند، دید و منظره زیبایی را هنگام حمام کردن شما فراهم می کند.

 با افزودن یک وان با سطحی فلزی و بازتابنده و دیوارهای سنگی و کفپوش هایی با رنگ روشن می توانید بازتاب نور حمام خانه خود را بیشتر کنید.

استفاده از سقف شیشه ای در حمام

بیشتر بخوانید: ترندترین حمام ها در سال 2022 و 6 روش که می توانید به راحتی اجرا کنید

سخن پایانی

برای افزایش نور طبیعی خانه می توانید از راه حل های دیگر نیز کمک بگیرید، کارشناسان اکت تیم در این خصوص به شما توضیحات بیشتری ارائه خواهند داد. پس با ما در تماس باشید. ضمنا برای کفپوش خانه خود سنگی با رنگ روشن و صیقلی انتخاب کنید تا انعکاس نور بیشتری داشته باشید.

هنگام افزودن اکسسوری به هر قسمت خانه نور طبیعی را در نظر بگیرید. از آینه بیشتر استفاده کنید تا به سادگی نور طبیعی را در خانه خود افزایش دهید. استفاده از درهای پاسیو نیز توصیه می شود زیرا با افزایش نور در خانه شما کمک خواهد کرد. همچنین از کاربرد دیوارهای شیشه ای و پانل های روشن در قسمت ورودی خانه خود غافل نمانید.

منبع:

homesandgardens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *