ایده های مینیمالیستی آشپزخانه و 10 طرح ساده برای دکور خانه ای مدرن

زندگی های پر مشغله جهان کنونی انسان را مجاب به روی آوردن به سادگی کرده است. انسان امروزی برای رهایی ذهنش از استرس ها و تنش های خارج از خانه، به دنبال دکوراسیون های داخلی ساده اما در عین حال لوکس می رود. بهترین ایده برای داشتن چنین دکوراسیون هایی، ایده های مینیمالیستی آشپزخانه است. ایده ای که به معنای واقعی درون منزل را از هرچه شلوغی غیر ضروری است رها می سازد، به خصوص در فضای آشپزخانه که شلوغ ترین فضای خانه است. در این مقاله به بررسی ده طرح برتر ساده در این زمینه پرداخته ایم.

1. ایده های مینیمالیستی آشپزخانه سفید

اگر از آشپزخانه های درهم برهم و شلوغ فراری هستید، این ایده مناسب شما است. هر چه رنگ سفید بیشتر و استفاده از سایر رنگ ها کمتر باشد، آشپزخانه یکپارچه تر و روح نوازتر می شود. اگر قصد استفاده از رنگی به جز رنگ سفید را دارید، حتما سراغ رنگ های خنثی و بسیار کمرنگ بروید. این ایده یکی از ماندگارترین ایده های مینیمالیستی آشپزخانه است که هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه جذابیت خاصی دارد.

ایده های مینیمالیستی آشپزخانه یکپارچه سفید

2. تمرکز روی زیباترین متریال ممکن

یکی از زیباترین متریال هایی که برای دیزاین آشپزخانه ای مینیمالیستی استفاده می شود، سنگ مرمر است. سنگ های مرمر دارای نقوش و رنگ های فوق العاده ای هستند که تقریبا در تمامی سطوح قابل استفاده اند. از این متریال می توان در ساخت میز آشپزخانه، روی کابینت ها، دیوارها و حتی کف پوش ها هم بهره برد در حالی که ترکیب آن با چوب و ام دی اف هم می تواند بافت و شخصیت خاصی به آشپزخانه شما ببخشد.

بیشتر بخوانید: ترندهای طراحی داخلی در سال 2022 و 10 دکور برتر از نظر کارشناسان

3. ایده های مینیمالیستی آشپزخانه و طرح های اسکاندیناویایی

یکی از بی نظیرترین ایده های مینیمالیستی آشپزخانه، طرح های اسکاندیناویایی است که با درآمیختن فرم و عملکرد، آشپزخانه ای شیک و مدرن اما بسیار کاربردی ایجاد می کند. در این سبک فضاها پشت سرهم در عین سادگی و بدون درهم آمیختگی، ساخته می شوند. خطوط تمیز، استفاده از پالت های رنگی مدرن و تمرکز بر هرچه بیشتر و بازتر بودن فضای آشپزخانه از ویژگی های این طرح است.

ایده های مینیمالیستی آشپزخانه و طرح های اسکاندیناویایی

4. انواع طرح ها برای آشپزخانه شما

آشپزخانه یکی از حیاتی ترین فضاهای موجود در خانه است که نوع چیدمان و هر اینچ از فضای آن اهمیت به خصوصی دارد. در سبک های مینیمالیستی باید توجه خاصی هم به ایجاد فضاهای ذخیره سازی داشته باشید. هیچکس آشپزخانه شلوغ و پرهیجان را نمی پسندد، پس آشپزخانه باید در عین سادگی، کابینت و فضای کافی برای جاسازی ظروف و سایر لوازم ضروری قابل استفاده در آشپزخانه را داشته باشد.

5. قدرت و جذابیت طرح های تک رنگ

تازگی، زیبایی، شیکی و مدرن بودن آشپزخانه سفید غیر قابل انکار است. اما به یاد داشته باشید، چنین آشپزخانه ای رسیدگی مداوم هم نیاز دارد. اگر نمی توانید هر روز آشپزخانه خود را تمیز و سطوح چرب را پاک کنید، پس سراغ سایر رنگ ها به خصوص رنگ های تیره بروید. برای بخشیدن ظرافت بیشتر به چنین رنگ هایی می توانید از روکش های لاکی براق، مات یا حتی نیمه براق بهره ببرید.

ایده های مینیمالیستی آشپزخانه به صورت تک رنگ

6. تاثیر ماندگار چوب در دکوراسیون ها

چوب تاثیر شگفتی در ایده های مینیمالیستی آشپزخانه دارد که در هر شرایطی و در هر سبکی قلب شما را می رباید. ارمغان چوب برای تمامی دکوراسیون ها ایجاد فضایی گرم، صمیمی و با نشاط است و استفاده آن در آشپزخانه عمق و مفهوم ویژه ای به طرح های شما می بخشد. بهترین روش برای استفاده چوب در طرح های معماری، استفاده آن به صورت ساده و حالت طبیعی خودش است که اوج هنر مدرن و معاصر امروزی است.

بیشتر بخوانید: آشپزخانه ترند و هیجان انگیز در سال 2022 و 11 مدلی که نباید از دست بدهید

7. ایده های مینیمالیستی آشپزخانه و کابینت های بدون دستگیره

یکی از جذاب ترین ایده های مینیمالیستی آشپزخانه استفاده از کابینت های شیک بدون دستگیره است. اگر دنبال طرح های زیبا و ظریف در عین حال جذاب و غنی هستید، از این ایده به راحتی نگذرید. کابینت های مخفی ای که فضای کافی برای جاسازی ظروف شما به وجود می آورند اما جز دیواری شیک و یکپارچه به نمایش نمی گذارند. امروزه پنهان شدن تمام فضای خانه پشت در کمدهای هوشمند، به ایجاد هرچه بیشتر نظم در خانه و پدید آوردن فضایی دلنشین و راحت، کمک بسیاری کرده است.

8. استفاده از رنگ های مدرن در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از قدرتمندترین ابزارها در طراحی دکوراسیون، رنگ ها هستند. استفاده از رنگ ها در فضاهای مشخصی در آشپزخانه از جمله قوانین مهم طرح های مینیمالیستی است. به یاد داشته باشید به جای استفاده تصادفی از رنگ ها، باید آن ها را با برنامه و هدف مورد استفاده قرار داد. جذابیت بازی با رنگ ها را دست کم نگیرید. از رنگ های مکمل و متناظر سایه های رنگی زیبا پدید بیاورید و بوفه ها و قفسه ها با رنگ های زنده زیباتر سازید.

ایده های مینیمالیستی آشپزخانه با رنگ های مدرن

9. هیجان پشت درهای مخفی

یکی از مهیج ترین ایده های مینیمالیستی آشپزخانه، هیجان پشت درهای مخفی کابینت ها است، چیزهایی که به نمایش گذاشته نمی شوند. با استفاده از کشوهایی با سوکت های مخفی و نورپردازی داخلی یا کرکرهای برقی که داخل کمدها جاسازی می شوند، جلوه های اثرگذاری را می توان خلق کرد.

10. ایده های مینیمالیستی آشپزخانه و سازگار با محیط زیست

پیچیدن حس جاودانگی به تار و پود آشپزخانه های مینیمالیستی تنها با استفاده از متریال های پایدار و سازگار با محیط زیست یا مواد بازیافت شده، امکان پذیر است. در ایده های مینیمالیستی آشپزخانه برای آن ها که می خواهند به طرح آشپزخانه مدرن خود اصالت و شخصیت ببخشند یا میراث یک خانه سنتی را تقویت کنند، مواد تغییر کاربری داده شده جایگاه ویژه ای دارند. آینه های عتیقه، کاشی های بازسازی شده و روکش های چوبی بازیافت شده از بهترین متریال های قابل استفاده برای این کار هستند.

ایده های مینیمالیستی آشپزخانه سازگار با محیط زیست

سخن پایانی

برای مدت های مدیدی ایده های مینیمالیستی آشپزخانه از یک طرح خاص پیروی می کردند که آرام آرام تکراری می شد و متعاقب آن دلزدگی به همراه داشت. اما امروزه طرح های مینیمال حس نشاط و گرمی خاصی پیدا کرده اند و تنوع آن ها باعث شده که برای هرکسی با هر سلیقه ای ایده ای جذاب وجود داشته باشد. از یاد نبرید مینیمالیست به وجود آمد تا روح انسان امروزی را حداقل در خانه اش، از زنجیرهای دنیای واقعی رها سازد. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. از اینکه همراه اکت تیم هستید از شما ممنونیم. کارشناسان ما برای پاسخگویی به سوالات شما آماده هستند.

منبع:

homesandgardens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *