تزئین و دکور اتاق خواب و 9 ایده اتاق خواب زیبا با طرح های الهام بخش

اتاق خواب خصوصی ترین قسمت خانه است، بنابراین تزئین و دکور اتاق خواب شما می تواند بسیار شخصی و منحصر به فرد باشد. قبل از شروع، به نحوه استفاده از اتاق فکر کنید. معمولا اتاق خواب فقط برای خوابیدن و استراحت کردن نیست و اغلب کارکردهای دیگری مانند لباس پوشیدن، آرایش کردن و حتی گاهی فضایی برای انجام کار و یا درس خواندن نیز هست. در این مطلب ما ایده ها و طرح های الهام بخش برای تزئین و دکور اتاق خواب برای شما بیان کرده ایم. پس تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

1. با کاغذ دیواری های طرح دار تزئین کنید

استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار و زیبا حسی کلاسیک به اتاق شما می بخشد. همچنین طرح های ملایم و استفاده جسورانه از رنگ تمام اتاق شما را تحت الشعاع قرار می دهد. ایده ترکیب رنگ ها و طرح های مختلف در اتاق خواب به خوبی با هم هماهنگ می شوند. در انتخاب صحیح کاغذ دیواری دقت ویژه ای داشته باشید. بهترین روش این است که رنگ های آرامش بخش را برای طرح رنگ کاغذ دیواری خود انتخاب کنید و فقط دو تا سه قسمت را انتخاب کنید تا طرح برجسته تر داشته باشد. اکثر افراد عاشق کاغذ دیواری های پررنگ با نقوش طبیعی نیز هستند.

2. رنگ های پاستلی را انتخاب کنید

انتخاب رنگ های پاستلی حالتی ظریف و لطیف در اتاق شما ایجاد می کند. استفاده از یک کاغذ دیواری گلدار پاستلی بسیار ظریف است و انتخابی هوشمندانه به نظر می‌رسد. برای کسانی که عاشق رنگ های ملایم هستند این انتخاب بسیار مناسب است. در تزئین و دکور اتاق خواب انتخاب رنگ های ملایم آرامش خاصی را به فضا منتقل می کند.

3. فضایی را برای میز تحریر در نظر بگیرید

قرار دادن میز تحریر زیر پنجره بهترین گزینه است. گذاشتن میز در اتاق خواب بسیار کاربردی است چرا که هم به عنوان میز کار و هم به عنوان میز آرایش مورد استفاده قرار می گیرد. برای جلوه دادن به این قسمت اتاق خواب می توانید یک صندلی با روکش فوق العاده زیبا انتخاب کنید.

تزئین و دکور اتاق خواب و میز تحریر

4. به تزئین و دکور سقف فکر کنید

برای کسانی که ظاهر خنثی تری را ترجیح می دهند، عاقلانه است که به روش هایی برای اضافه کردن جزئیات به فضا فکر کنند تا از احساس خنثی بودن بیش از حد اتاق جلوگیری شود. کوسن های رنگی یا پرده طرح دار ممکن است اولین ایده ای باشد که به ذهن شما خطور می کند، اما آیا به تزیین سقف فکر کرده اید؟ تزئین و دکور اتاق خواب و به خصوص سقف باعث می شود وقتی در رختخواب هستید از طراحی روی سقف لذت ببرید، بنابراین طرح هایی را انتخاب کنید که آرامش بخش باشد. اگر به سبک ماکسیمالیستی علاقه دارید، سعی کنید به سقف جلوه ای شگفت انگیز بدهید، این کار می تواند به شما کمک کند فضایی فوق العاده آرام برای اتاق خوابتان ایجاد کنید.

تزئین و دکور اتاق خواب و کوسن های متعدد

5. از آثار هنری مورد علاقه خود استفاده کنید

استفاده از آثار هنری مانند یک تابلو نقاشی یا یک مجسمه باعث می شود یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد شود و تمامی توجه شما را به آن قسمت جلب کند و حسی مطلوب در شما ایجاد کند.

تزئین و دکور اتاق خواب و آثار هنری

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ برای طراحی داخلی و 10 تا از بهترین رنگ ‌ها برای هر اتاق

6. کفپوشی مناسب برای اتاق خواب انتخاب کنید

از آنجایی که صبح ها اولین چیزی که روی آن قدم می گذارید کف اتاق است، بنابراین انتخاب کفپوش عالی بسیار مهم است و به تزئین و دکور اتاق خواب بهتر منجر می شود. برای داشتن کفپوشی نرم و گرم و لذت بردن از آن بهتر است به سراغ فرش های لوکس بروید. معمولا فرش ها در طیف وسیعی از رنگ ها موجود هستند، بنابراین انتخاب های زیادی نیز برای شما وجود دارد.

7. از سبک اسکاندیناوی استفاده کنید

هدف اصلی طراحی اسکاندیناوی بهبود دکوراسیون خانه شما است. بنابراین تمامی وسایلی که در این نوع سبک مورد استفاده قرار می گیرند علاوه بر زیبایی باید کارایی بالایی نیز داشته باشد. برای استفاده از این نوع سبک باید سادگی را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی دفتر کار به سبک اسکاندیناوی و بررسی 7 نکته اصولی

8. از نقاشی دیواری رنگارنگ استفاده کنید

استفاده از یک نقاشی روی دیوار اتاق خواب شما به نوعی کاغذ دیواری محسوب می‌شود که تنوع جالبی را ایجاد می کند. به دلیل ماهیت ضخیم تر کاغذ، یک انتخاب عالی برای پنهان کردن عیوب روی سطح دیوار نیز است. کاغذ دیواری های بافت دار یا کمی برجسته، نقطه کانونی جالبی ایجاد می کنند و اگر به دنبال اتاق خواب لوکس هستید،  این گزینه بسیار عالی است و به تزئین و دکور اتاق خواب شیک شما منجر خواهد شد.

از آنجایی که این کاغذها می توانند کمی گران تر باشند، فقط باید روی یک دیوار مشخص مورد استفاده قرار بگیرند.

9. پرده مناسب انتخاب کنید

با استفاده از پرده شما می توانید نور اتاق خود را بهتر تنظیم کنید. برای تنظیم نور، مانند آنچه در بهترین هتل ها انجام می شود، از چند لایه پرده استفاده کنید. پرده های سیاه را با رنگ های شفاف ترکیب کنید. هر چه پرده سنگین تر و طرح دار باشد فضای اتاق خواب شما را مجلل تر نشان می دهد.

تزئین و دکور اتاق خواب و پرده مناسب

چه رنگی برای تزئین و دکور اتاق خواب بهترین است؟

هیچ رنگ درست یا غلطی برای اتاق خواب وجود ندارد. نکته اولیه هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین رنگ اتاق خواب نوری است که وارد اتاق شما می شود و دوم سلیقه و نظر شما است که باید به آن توجه داشته باشید.

برای مجلل تر شدن اتاق خوابتان از رنگ های تیره تر استفاده کنید. شاید در نگاه اول این کار غیر منطقی به نظر برسد، اما اگر فضایی فاقد نور طبیعی باشد، رنگ های تیره تر می توانند فضایی شیک و زیبا ایجاد کنند. برای کسب آرامش بیشتر می توانید از رنگ آبی برای اتاق خواب خود بهره ببرید.

تزئین و دکور اتاق خواب و استفاده از رنگ آبی

هر اتاق خواب چه چیزی باید داشته باشد؟

هر اتاق خواب باید دارای کمدی کاربردی برای لباس ها یا وسایل شما باشد. مهم است که اتاق خواب خود را تمیز نگه دارید تا بتوانید در ابتدا و انتهای روز از استراحت در این اتاق لذت ببرید. فهرستی از همه چیزهایی که در اتاق خواب نیاز دارید را بنویسید تا بتوانید به میزان فضای کمد و کشو مورد نیاز خود پی ببرید.

سخن پایانی

تمامی مواردی که در این مقاله بیان کردیم ایده های مورد علاقه بسیاری از افراد برای تزئین و دکور اتاق خواب بودند. اتاق خواب شما مکانی است که می خواهید در آن احساس آرامش، راحتی را تجربه کنید و از استراحت کردن در آن لذت ببرید، پس به سلیقه و نیازهای خود نیز توجه داشته باشید.

شما برای دکور اتاق خوابتان محدودیت های کمتری نسبت به سایر قسمت های خانه خواهید داشت. هنگامی که اصول اولیه و صحیح طراحی اتاق خواب را بدانید می توانید در مورد آنچه برای دکور اتاق خواب شما بهتر است تصمیمات مناسبی بگیرید. با این حال کارشناسان و متخصصان ما در مجموعه اکت تیم در کنار شما هستند تا به شما کمک کنند به بهترین نحو از دکور اتاق خوابتان لذت ببرید. پس با ما در تماس باشید.

منبع:

homesandgardens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *