ترندهای اتاق خواب 2022 و معرفی 10مورد از جدیدترین از طرح ها

ما با جستجو فراوان و مشورت با کارشناسان خبره در امر دکوراسیون برای شما مجموعه ای از ترندهای اتاق خواب در سال 2022 را جمع آوری کردیم. در ادامه قصد داریم برای شما در مورد ترندهای اتاق خواب 2022 بیشتر توضیح دهیم تا امسال از زیبایی بیشتری در این قسمت از منزلتان بهره مند شوید.

1. از رنگ آبی در اتاق خوابتان استفاده کنید

اگر در سال جدید یک فضا آرامبخش در اتاق خوابتان می خواهید، رنگ آبی می تواند راه حل این خواسته شما باشد. کیتی لیون طراح داخلی مشهوری است که پیشنهاد می کند، که از پالت های مختلف رنگ آبی برای ایجاد فضایی روح نواز و آرام بخش در قسمت های مختلف اتاق استفاده کنید تا آرامش بیشتری تجربه کنید.

ترندهای اتاق خواب 2022 و استفاده از رنگ آبی

2. از لایه ها و بافت های متعدد در اتاق خوابتان استفاده کنید

در دکوراسیون اتاق، توجه به لایه بندی ها اهمیت ویژه ای دارد. طراح داخلی به نام کاترین پاراویچینی، در افزودن نکات بصری کوچک به طراحی های داخلی خود مهارت دارد و معتقد است برای آن که بتوانید از رنگ، شکل و بافت های متعدد در اتاق خوابتان بهره ببرید لازم است اکسسوری یا وسایل کوچکی مثل چراغ های دیواری برنجی بخرید. همچنین لوسترهای سقفی حصیری، لامپ های سرامیکی یا سایر اکسسوری ها می توانند جزئیات زیادی به دکور اتاق خواب شما اضافه کنند.

3. از طراحی بالا تخت تان غافل نشوید

وقتی نوبت به خرید تخت خواب می شود به سرتختی توجه داشته باشید، خرید تخت خواب مناسب بخش اعظم بودجه  شما را به خود را صرف کنید اختصاص خواهد داد. اگرچه شاید در ابتدا بودجه ای که صرف تخت خواب مناسب برای اتاق خوابتان می کنید زیاد به نظر برسد اما باید بدانید که به نوعی یک سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می شود. به گفته طراحان و کارشناسان سرتختی زیبا جایگزینی مناسب برای سایر آثار هنری و تزئینی دیگر در اتاق خوابتان خواهد بود.

طراحی بالا تخت خواب ایده ای است که از مدت ها پیش مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است اما سبک آن در حال تکامل است. الگوهای رنگارنگ مات اکنون جایگزین بافت های یکنواخت براق شده اند و شاهد آن هستیم که شکل سرتختی ها نیز روز به روز پیچیده تر می شوند. برای داشتن اتاقی زیباتر، از پارچه ها و رنگ های متفاوت برای طراحی یک سرتختی زیبا استفاده کنید.

4. از هنر به عنوان درونمایه همه طرح هایتان استفاده کنید

اتاق خواب، خصوصی ترین و صمیمی ترین فضا در خانه است. پس هنر در اینجا اهمیت ویژه ای دارد. به طور مثال می توانید از رنگ های مورد علاقه تان در یک تابلو نقاشی و یا برای رنگ دیوارها و سایر وسایل اتاق استفاده کنید.

5. در رابطه با انتخاب رنگ ها، اعتماد به نفس داشته باشید

انتخاب رنگ مناسب برای یک اتاق خواب حتی برای یک طراح داخلی می تواند تصمیم دشواری باشد، چراکه در انتخاب رنگ باید فاکتور های زیادی را مثل اندازه و شکل اتاق و نور طبیعی موجود و این که اتاق برای چه کسی است درنظر گرفته شود. مثلا اگر شما فردی هستید که برای انجام فعالیت های روزانه، نیاز به کمی انگیزه و تشویق دارید، رنگ هایی مثل قرمز و نارنجی برای اتاق شما مناسب هستند.

ترندهای اتاق خواب 2022 و رنگ نارنجی

بیشتر بخوانید: بازسازی و تغییر اتاق خواب و 8 ایده که نظرتان را جلب می کند

6. نورپردازی اتاق را در اولویت قرار دهید

در یک اتاق خواب سطوح و انواع مختلف نور می تواند شما را برای کار مطالعه و یا حتی استراحت و خوابیدن آماده کند. هنگام انتخاب نور مناسب برای اتاق خواب به دو امر توجه داشته باشید و آن دو امر چیزی نیست جز عملکرد و زیبایی.

7. از رنگ ها و طرح های بوهمین استفاده کنید

گاهی در تزئین اتاق باید همخوانی رنگ ها با هم را فراموش کرده و از غریزه خود برای انتخاب رنگ پیروی کنید. با استفاده از رنگ های گرم و ترکیب آن ها با وسایلی مثل مبلمان بامبو یا حصیری، حال و هوا سبک بوهمین را به فضا خانه بیاورید.

8. از مبلمان رنگی بیشتر استفاده کنید

استفاده از مبلمان رنگی فضا خنثی اتاق را تغییر داده و آن را از دلگیر بودن دور می کند. این ترفند، برای ایجاد روحی تازه به فضاهایی که برای چشم و روان خسته کننده شده اند نیز موثر است.

9. طبیعت را به خانه بیاورید

طراحان داخلی مشهور توضیح می دهند که طی دوران قرنطینه به خاطر ویروس کرونا مردم نتوانستند آن طور که لازم است به طبیعت دسترسی داشته باشند. به دلیل مفید و تاثیرگذار بودن طبیعت در سلامت روان ما، لازم است که در طراحی از ترندهای اتاق خواب 2022 غافل نشوید و کاغذ دیواری های گل دار که یادآور طبیعت است را مورد استفاده قرار دهید.

سبک گیاه آرایی نیز یک راه تازه، جذاب و البته ساده برای شخصیت بخشی و انرژی دادن به یک اتاق خواب است و جز ترندهای اتاق خواب 2022 محسوب می شود. گیاهان و طرح و نقش های گیاهی در کنار انرژی بخش و نشاط آور بودن برای دکور اتاق خواب بسیار زیبا خواهند بود.

ترندهای اتاق خواب 2022 و استفاده از رنگ سبز

10. با ذخیره سازی هوشمندانه، از بی نظمی جلوگیری کنید

استفاده از کمد ها و فضاهای ذخیره سازی بخش جدایی ناپذیر فرآیند طراحی و ترندهای اتاق خواب 2022 هستند. این موضوع نه تنها باعث زیبایی یک اتاق می شود، بلکه احساس آرامش و نظم در افراد ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: ترندهای طراحی داخلی در سال 2022 و 10 دکور برتر از نظر کارشناسان

ترند جدید رنگ اتاق خواب در سال 2022 چیست؟

کارشناسان می گویند که در ترندهای اتاق خواب 2022 از رنگ های زغالی و تیره فاصله گرفته اند و اکنون استفاده از رنگ های گرم تر و طبیعی تر مانند قهوه ای مایل به قرمز ترند شده اند. این رنگ ها فضایی بسیار شیک در اتاق خواب شما ایجاد می کنند و در شب نیز آرامش بخش هستند.

البته رنگ های سردی مثل آبی یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای اتاق خواب است. این رنگ باعث می شود فرد احساس آرامش کند. سبز یکی دیگر از رنگ های آرامش بخش است که اکثرا در طراحی اتاق خواب ها استفاده می شود. این رنگ باعث ایجاد احساس شادابی در افراد خواهد شد زیرا نمایانگر زیبایی طبیعت است و امسال نیز در لیست رنگ های ترندهای اتاق خواب 2022 قرار دارد.

ترندهای اتاق خواب 2022 و رنگ قهوه ای مایل به قرمز

آخرین ترند تختخواب برای طراحی اتاق چیست؟

کارشناسان خبره طراحی داخلی معتقد هستند که امروزه مردم برای خرید بهترین و با کیفیت ترین تشک ها، بودجه بالایی را اختصاص خواهند داد. او همیشه به مشتریانش گوشزد می کند که مهم ترین عنصر در اتاق خواب، تختخواب است. زیرا افراد بیش از نیمی از عمر خود را در تختخواب می گذرانند.

آیا رنگ خاکستری هنوز در ترند اتاق خواب 2022 استفاده می شود؟

استفاده از رنگ خاکستری در اتاق خواب هنوز هم بسیار محبوب است. اما با گذراندن زمان بیشتری در خانه، سعی کنید که از رنگ های خنثی کمتر و  و از رنگ های گرم تر بیشتر برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

با این حال انتخاب رنگ خاکستری مناسب برای اتاق شما است امری بسیار با اهمیت است. زیرا اگر به درستی رنگ خاکستری را انتخاب نکنید، ممکن است باعث بی روحی اتاق خود شوید.

ترندهای اتاق خواب 2022 و استفاده از رنگ خاکستری

سخن پایانی

در نهایت، اما بنیان گذار یک شرکت طراحی معتقد است که اتاق خواب یک مکان آرامش بخش برای استراحت است. برخلاف گذشته که رنگ های خنثی رایج تر بودند، امروزه شاهد استفاده از طرح های مینیمالیستی در داخل خانه ها و اتاق خواب ها هستیم.

رنگ های کلیدی که عبارت هستند از قرمز و نارنجی پررنگ، زرد خردلی و سبز پررنگ و آبی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند و جز ترندهای اتاق خواب 2022 هستند. استفاده از چاپ های الهام گرفته از طبیعت مانند گل و شاخه و برگ در طراحی اتاق خواب منجر می شود تا عنصری از فضا باز را به داخل بیاورید و از طبیعت بی بهره نمانید.

در حال حاضر ترندهای اتاق خواب 2022 به سمت افزایش شخصی سازی در طراحی حرکت می کند. حتی در طراحی تخت خواب های سفارشی سازی شده شاهد استفاده از شارژ بی سیم، کشوهای متعدد و فضاهای ذخیره سازی بسیار هستیم که توجه افراد را به خود جلب کرده است. از کارشناسان اکت تیم هم می توانید کمک بخواهید تا امسال دکوراسیون اتاق خواب خود را رویایی تر سازید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

منبع:

homesandgardens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *