ایده های اتاق غذاخوری | 8 نکته مهم برای این قسمت از منزل

یکی از اولویت های شما در دکوراسیون منزلتان بدون شک باید بهبود دکوراسیون اتاق غذاخوری باشد. معمولا در اتاق غذاخوری با اعضای خانواده هنگام صرف غذا صحبت می‌ کنیم، با شریک زندگی و دوستان یا همکارمان در مورد موضوعات مختلف مشورت می‌ کنیم. بنابراین در نظر گرفتن مکان بهتری برای غذاخوردن، عنصری است که در طراحی منزل، نیاز به توجه بیشتری دارد. در این مقاله سعی کرده ایم که با بررسی چند طراحی برتر دکوراسیون، ایده های اتاق غذاخوری جذابی را به شما معرفی کنیم. پس اگر به دکوراسیون منزلتان اهمیت می دهید، تا آخر مقاله ما را همراهی کنید.

ایده های اتاق غذاخوری شیک

ایده های اتاق غذاخوری

از آشپزخانه های پلان باز در خانه های مزرعه ای گرفته تا اتاق های ضیافتی پر رنگ و لعاب، ایده های اتاق غذاخوری می توانند با خلق رویایی ترین و زیباترین مکان ها، شما را به حس آرامشی پایدار هنگام غذا خوردن دعوت کنند.

1- برای اجرای ایده های اتاق غذاخوری از رنگ ها بهره ببرید

حتی اگر اتاق غذاخوری شما در فضایی رسمی قرار دارد، به این معنی نیست که نمی توانید با پالت رنگی متفاوت برای خود زیباترین اتاق غذاخوری را به وجود آورید. می توانید با استفاده حداکثری از رنگ ها، جانی تازه به اتاق ناهار خوری خود بدهید، به این ترتیب هنگام صرف غذا بیشتر لذت خواهید برد.

آباژوری با پایه ای صورتی، مبلمان مخملی آبی فیروزه ای و صندلی هایی با روکش مخملی سبز به همراه میزی چوبی که روی آن چند شمع و گلدانی پر از گل‌های رز چیده شده قرار دارد، اتاق ناهارخوری شما را زیبا و با شکوه می‌سازد. سعی کنید با کاغذ دیواری رنگارنگ اتاق ناهارخوری خود را جلوه بهتری ببخشید.

2- اتاق ناهارخوری سبک اسکاندیناویایی خود را روشن نگه دارید

یکی از سبک های الهام بخش در طراحی دکوراسیون منزل، سبک اسکاندیناویایی است. یا حتی می توانید از اتاق های ناهارخوری سرآشپزهای معروف دنیا الگو برداری کنید. برای درخشان تر شدن اتاق ناهارخوریتان، دیوارها را به رنگ سفید روشن در آورید.

در حالی که مبلمان بلوط کرمی با چوب ساج در میان اتاق خود نمایی می کند. برای برجسته شدن رنگ های روشن، بهتر است صندلی ها را با لوستر اسپوتنیک، با استفاده از اندکی رنگ مشکی، ست کنید. در نهایت فرشی با رنگ های کالباسی، آبی روشن و آبی تیره تهیه کنید و آن را درست زیر میز ناهارخوری چوبی پهن کنید تا دکوراسیون شما تکمیل تر شود.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون راهروهای بزرگ و 7 ترفند جذاب برای استقبال از مهمانان

3- ایده های اتاق غذاخوری با دکوراسیون چوبی و میزی شیک تر می شود

یکی از مهم ترین عناصر در چیدمان منزل به خصوص در زمان حضور مهمان های رسمی، ارتباط بصری فرد با مکان است. در طراحی و معماری منازل، اصلی به نام اصل خط دید وجود دارد که در چیدمان منزل نیز به کار می رود.

این اصل باعث ایجاد نظم به خصوصی در طراحی و دکوراسیون می شود. طبق همین اصل، بهتر است زمانی که قصد چیدن میزی را دارید، میز و وسایل تزیینی روی آن بالاتر از خط دید افراد نباشد. از گل های رنگارنگ زیبا گرفته تا زیورآلات تزیینی، از هر چیزی می توانید در چیدمان میز استفاده کنید. اما مطمئن شوید که تم مشترکی بین تمام لوازم دکوری شما وجود دارد. سعی کنید از شمع ها و لامپ های فانتزی بهره ببرید. این موارد می توانند گزینه های خوبی برای ایجاد نوری ملایم در پس زمینه لوازم تزیینی شما باشند.

استفاده دکوراسیون چوبی در اتاق غذاخوری

4- محیطی آرام با رنگ صورتی خلق کنید

وقتی صحبت از ایده های اتاق غذاخوری می شود، رنگ دیوارها نقش مهمی در این زمینه دارند. اگر به دنبال خلق  فضایی آرام بخش و تسکین دهنده روح هستید، از استفاده رنگ صورتی ملایم غافل نشوید. طبیعت روح نواز و حس مادرانه ای که در پس این رنگ طبیعی نهفته، محیطی دنج و سرشار از محبت را برای صرف غذا به شما هدیه می دهد.

5- مهمانان خود را به دیدن منظره ای زیبا دعوت کنید

آیا قصد طراحی یک فضا با پلان باز دارید، بگونه‌ای که آشپزخانه، غذاخوری و اتاق نشیمن شما را به طور یکپارچه به نمایش بگذارد؟

قرارگیری هر کدام از این اتاق ها در مکان درست، یک برد در طراحی داخلی برای شما محسوب می شود. اگر این فضا دارای پنجره ای بزرگ است، شک نکنید که مناسب ترین مکان برای چیدن میز شام است. این درست مانند چیدن میز در فضای باز است، چرا که می‌ توانید مهمانان خود را به دیدن منظره ای زیبا و لذت بخش با نور ملایم دعوت کنید. اگر به دنبال ایده های اتاق غذاخوری هستید، حتما این نمونه را امتحان کنید.

ایجاد منظره ای زیبا در اتاق غذاخوری

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آپارتمان مدرن | 8 نکته برای دکوراسیون آپارتمان منحصر به فرد

6- ایده های اتاق غذاخوری با اثاثیه دراماتیک، احساسات شما را برمی‌انگیزد

اگر تنها دو عنصر به خوبی انتخاب شود، اتاق ناهارخوری می تواند بسیار خاص به نظر برسد. تاثیر دیوارنگاره ها و نورپردازی را در اتاق غذاخوری دست کم نگیرید. به کار بردن رنگ های طلایی حتی در طرح های یکنواخت، باعث گرم‌ تر شدن فضاهای سرد و جذاب تر شدن این مکان ها می شود. میزهای گرد فضا را اجتماعی تر و صندلی های روکش دار مهمانان را به نشستن و گفتگو دعوت می کنند.

 اتاق غذاخوری دراماتیک

7- اتاق های ناهارخوری هماهنگ با پلان باز انتخاب کنید

اتاق های پلان بازی که بسیار بزرگ هم هستند، معایب و مزایای خاص خود را دارند. در اختیار داشتن فضای باز بزرگ، شاید حس آزادی و راحتی بیشتری به شما بدهد اما هماهنگ و ست کردن تمام لوازم های موجود در اتاق، ممکن است بسیار سخت باشد.

راحت ترین و ساده ترین راه برای هماهنگ سازی این فضاها، انتخاب دو رنگ اصلی است که ابتدا و انتهای فضا به کار رفته است. بعد از آن کار آسان تر می شود و می توانید مثلا رنگ پرده ها را با رنگ صندلی های میز غذاخوری ست کنید.

8- گوشه ای کوچک از آشپزخانه را به ناهارخوری شیک و راحت تبدیل کنید

حتی فضاهای بسیار کوچک هم می توانند یک اتاق غذاخوری با پلان باز را در خود جای دهند. اگر آشپزخانه کوچک شما جزیره دارد، می توانید مبل های ال مانند کوچکی در گوشه ای از جزیره قرار دهید و با یک میز گرد و دو صندلی با رنگ آبی ملایم در مقابل آن، یک ناهارخوری دنج و کوچک برای خود ایجاد کنید.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید، ایده های اتاق غذاخوری ضرورتا به تم آشپزخانه شما وابسته نیست، این اتاق می تواند ظاهری کاملا منحصر به فرد داشته باشد. نورپردازی یکی از اصلی ترین عناصر برای اتاق غذاخوری شما است. می توانید با ترکیبی از چراغ های آویز برجسته، چراغ های رومیزی رنگارنگ و چراغ های پارکتی شیک، فضایی بسیار دلربا به وجود آورید.

منبع:

homesandgardens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *