بازسازی و تغییر اتاق خواب و 8 ایده که نظرتان را جلب می کند

آیا می خواهید اتاق خواب را تغییر دهید؟ ظاهر معمولی اتاق خواب شما ممکن است بعد از گذشت چند سال برایتان خسته کننده شود. بنابراین ممکن است بخواهید هر چیزی را درون اتاق خوابتان وجود دارد را تغییر دهید و اتاق خود را زیباتر سازید. بازسازی و تغییر اتاق خواب حال و هوای متفاوتی به ارمغان می آورد. این ایده خوبی است که اتاق خواب خود را بازسازی کنید و از چیزی که به آن عادت کرده اید و برایتان یکنواخت شده فاصله بگیرید. گزینه های بی نهایتی برای بازسازی و تغییر اتاق خواب وجود دارد. در این مقاله قرار است 8 تا از بهترین ایده ها برای این کار را به شما معرفی کنیم. پشاپیش از اینکه همراه ما هستید از شما متشکریم.

بازسازی و تغییر اتاق خواب و چند مثال

دلایلی برای بازسازی و تغییر اتاق خواب

هنگام بازسازی خانه، اکثر مردم بر بخش های دیگری مانند بازسازی حمام، اتاق نشیمن و آشپزخانه تمرکز می کنند و اتاق خواب خود را فراموش می کنند. یک فرد بالغ به طور متوسط حدود 30 درصد از عمر خود را در اتاق خواب می گذراند. کم خوابی می تواند منجر به بیماری های جسمی مانند دیابت و فشار خون بالا شود. همچنین می تواند در ایجاد مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب موثر باشد.

بنابراین، شما باید محیطی ایجاد کنید که خواب خوب را تقویت کند. نکاتی که قبل از بازسازی و تغییر اتاق خواب خود باید بدانید را شرح می‌ دهیم.

برنامه ریزی اصولی برای بازسازی و تغییر اتاق خواب ضروری است

برنامه ریزی اولین مرحله از بازسازی یا هر پروژه طراحی داخلی است. شما باید برنامه های ثابتی داشته باشید که در هزینه، زمان صرفه جویی کند و از استرس شما حین انجام پروژه بکاهد.

یک پیمانکار مناسب با پروژه خود پیدا کنید

شما می توانید بازسازی خانه را خودتان بر عهده بگیرید. با این حال، گاهی اوقات آنچه شما می خواهید ممکن است فراتر از تخصص شما باشد. متخصصان در زمینه بازسازی خانه معمولا چندین سال تجربه دارند. آن ها روی پروژه های مختلف بازسازی کار کرده اند و می توانند به شما در بازسازی اتاق خوابتان کمک کنند. حال در ادامه 8 مورد از بهترین ایده ها را برای بازسازی و تغییر اتاق خواب بیان خواهیم کرد.

1. از رنگ های مختلف استفاده کنید

رنگ دیوار نقش مهمی در تغییر ظاهر اتاق خواب دارد. به دنبال رنگی باشید که دوستش دارید و به اتاق شما گرما می بخشد. چندین گزینه رنگ وجود دارد. بنابراین، لازم نیست خود را به یک تعداد رنگ مشخص و تکراری محدود کنید. به یاد داشته باشید، رنگ های ساده و کلاسیک همیشه اتاق را جذاب می کنند.

رنگ های مختلف انرژی های متفاوتی می دهند. بنابراین، شما باید از رنگی استفاده کنید که پشیمان نشوید. از آنجایی که اتاق خواب یک مرکز آرامش است، از رنگ های تند مانند قرمز تیره یا سبز روشن پرهیز کنید.

2. از نور مناسب بی بهره نمانید

نورپردازی باید بخش عظیمی از تحول شما در زمینه بازسازی اتاق خوابتان باشد. در ادامه 2 نوع از ایده های نورپردازی آورده شده است.

نورپردازی سقفی

 این ها رایج ترین منبع نور اتاق خواب هستند که روی سقف قرار می گیرند. در واقع لامپ معمولی هستند، که با روکش های شیشه ای یا پلاستیکی تزئینی پوشیده شده اند.

دیوار کوب

دیوار کوب های مدرن در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند. آن ها طراحی نور هر فضای داخلی را بهبود می بخشند.

بازسازی و تغییر اتاق خواب و نور اتاق

بیشتر بخوانید: روشنایی اتاق خواب و معرفی 11 روش برتری که نور را به اتاقتان دعوت می‌ کند

3. برای بازسازی و تغییر اتاق خواب کفپوش ها را تغییر دهید

برای بازسازی اتاق خواب، چندین گزینه برای کف وجود دارد. کف باید گرم، دنج و ایمن باشد هر کفپوشی که راحت به نظر برسد و با سبک شما مطابقت دارد را انتخاب کنید. در ادامه چند گزینه که برای انتخاب در دسترس شما است را معرفی می کنیم.

فرش

 فرش ها برای پاها گرم و نرم هستند. آن ها در رنگ ها و طرح ها مختلف وجود دارند.

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت شبیه چوب طبیعی است. این مورد در طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ برای تناسب با چند سبک دکوراسیون موجود است. آن ها گزینه کم هزینه تر از چوب محسوب می شوند و نصب راحت آن‌ ها از جذابیت های این نوع کفپوش محسوب می شود.

4. با دکور اتاق خواب خود بازی کنید

اگر به دنبال ظاهری ساده برای اتاق خوابتان هستید، تنها به چند اکسسوری تزیینی بسنده کنید. تعدادی گل، شمع، عکس های خانوادگی و اثر هنری مورد علاقه خود را به میز کنار تخت خود اضافه کنید. برای جلوگیری از شلوغی، آن را به یک یا دو مورد محدود کنید. اگر می خواهید اتاقتان ظاهری خاص داشته باشد، برای ملافه ها، لوسترها و چارچوب تخت خود به سراغ رنگ نارنجی بروید.

بازسازی و تغییر اتاق خواب و استفاده از رنگ نارنجی

5. از آثار هنری بهره ببرید

آثار هنری یکی از ایده های تزئین دکور اتاق است و بعد از بازسازی و تغییر اتاق خواب به عنصری مهم بدل می شود. اتاق خواب شما مکانی عالی برای افزودن هنرهایی است که بیشترین ارزش را برای شما دارد. فرقی نمی کند فرش ابریشم باشد یا مجسمه یا نقاشی. آنچه مهم است فضایی است که دارید و چیدمانی که می خواهید انجام دهید.

بازسازی و تغییر اتاق خواب و آثار هنری

6. از گیاهان استفاده کنید

علاوه بر افزایش سطح اکسیژن، گیاهان فضای داخلی شما را غنی و پر از حس زندگی می کنند. وجود گیاهان در اتاق خواب خلق و خو شما را تقویت می کنند و اثر آرام بخشی دارند. برخی از این گیاهان مناسب اتاق خواب عبارت هستند از: گیاهان مار، وگاردنیا و پتوس جذاب.

بیشتر بخوانید: گیاهان تصفیه کننده هوا و معرفی 13 گزینه مناسب برای خانه یا محل کار شما

7. چیدمان وسایل را تغییر دهید

چیدمان مجدد وسایل راهی عالی برای داشتن ظاهری جدید است. نحوه چیدمان وسایل اتاق خواب با توجه به اندازه اتاق شما متفاوت است. برای فضاهای بزرگتر، قبل از اینکه تصمیم بگیرید اتاق خواب چگونه به نظر می رسد، از چیدمان تخت شروع کنید. یک فاصله بین تخت و پنجره ایجاد کنید.

8. برای بازسازی و تغییر اتاق خواب پرده زیبا بخرید

استفاده از پرده راه بسیار خوبی برای افزودن رنگ و الگو به اتاق شما است. آن ها در انواع مختلفی وجود دارند. پرده های توری سفید ارزان و ساده هستند و با هر سبکی مطابقت دارند. اگر پرده هایی می خواهید که به شما کمک  کنند نور صبح را مسدود کنید اما سنگین به نظر نرسند، از جنس مخملی یا پنبه ای در رنگ های روشن استفاده کنید.

بازسازی و تغییر اتاق خواب با پرده زیبا

سخن پایانی

بازسازی و تغییر اتاق خواب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید به سادگی انجام دهید. این کار به اتاق شما جلوه جدیدی می دهد. موارد زیادی در اتاق شما وجود دارد که باعث می شود اتاق شما راحت به نظر برسد. تعدادی از آن ها شامل نقاشی دیوارها، ترکیب گیاهان و افزودن یا تغییر آثار هنری است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا ایده های طراحی خارق العاده ای برای بازسازی اتاق خواب در ذهن شما شکل بگیرد. متخصصان اکت تیم همواره در کنار شما هستند و می توانید برای دریافت ایده های بیشتر با آن ها تماس بگیرید و نظرشان را در این باره جویا شوید.

منبع:

foyr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *