تزیین دیوار خالی و معرفی ۱۰ مورد از بهترین ایده ها برای شما

ممکن است شما پس از آن که خانه مورد علاقه خود را خریدید و آن را به دلخواه خود تزئین کردید، متوجه فضاهای خالی باقی مانده روی دیوار شوید که نیاز به تزئین دارند، مانند اکثر دیوارهای اتاق نشیمن یا پذیرایی. شما می توانید با تزئین دیوار خالی جلوه ویژه ای به محیط خانه ببخشید و آن را جذاب تر کرده و حتی حس و حال جدیدی به فضای داخلی منزلتان اضافه کنید. هزاران تاکتیک و ایده ها برای دکور دیوار وجود دارد تا بتوانید دیوارتان را به شکل دلخواه دکور کنید. در ادامه تعدادی از ایده ها برای تزیین دیوار خالی آورده شده است که می توانید برای دکور بهتر از آن ها الهام بگیرید.

 تزیین دیوار خالی با آثار هنری

هر اتاقی را می توانید از انواع آثار هنری بیارایید. این کار بدون اینکه جلوه اتاق را کاهش بدهد، یک نقطه کانونی واضح و متعادل به فضا می دهد. هرچه قطعه شما بزرگ تر باشد، جذابیت گرافیکی بیشتری به اتاق اضافه می شود. هر چیزی از قاب عکس بزرگ گرفته تا نقاشی یا حتی آثار انتزاعی با اشکال ساده تأثیر زیادی بر فضای داخلی خواهد گذاشت.

تزئین دیوار خالی با آثار هنری

گالری عکس

آیا عکس های بسیاری دارید که انتخاب یکی از آن ها سخت است یا ترجیح می دهید تمام آن ها را بر روی دیوار قرار دهید؟ با این ایده می توانید دیوار خود را به گالری هنری شبیه کنید. اگر فریم ها از نظر اندازه و رنگ شبیه به هم باشد و فاصله بین آن ها نیز به یک اندازه باشد، طراحی نامتقارن و جذابی به دیوار می دهد، اما شما می‌توانید از قوانین سرپیچی کنید و گروهی متنوع از عکس ها، نقاشی ها، رنگ ها و تصاویر قاب بندی شده در مقیاس های متضاد را باهم ترکیب کنید. آثارهای خوشنویسی متعددی برای تزئین دیوار خالی وجود دارند، از خاتم کاری های اسلامی بر روی سنگ مرمر گرفته تا خطاطی های چینی تا ژاپنی همگی نمونه هایی برای دکور دیوار محسوب می‌شوند.

دکور روی کنسول

میز کنسول همیشه در قسمت ورودی منزل، اتاق نشیمن، اتاق خواب یا روبروی یک دیوار خالی مورد استقبال قرار می گیرد. به جای خالی گذاشتن آن، آثار هنری را کنار هم بچینید یا آن ها را درست بالای کنسول روی دیوار بچسبانید. حتی می توانید از یک فانوس یا چراغ تزئین شده، گلدان رو میزی و مبلمان های کوچک و غیره استفاده کنید.

 تزیین دیوار خالی با انواع ساعت

ساعت های قدیمی اکسسوری های سودمندی هستند که برای تزئین دیوار خالی مناسب خواند بود. اغلب هیچ کدام از افرادی که به طراحی علاقه مند هستند، نمی توانند جذابیتی که دیوار مملو از ساعت های قدیمی دارد که با دقت هم کنار یکدیگر چیده شده اند را انکار کند. حتی می توانید دیوار تشکیل شده از انواع ساعت خود را به طور پیوسته زیباتر سازید! مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است از ساعت عتیقه، آنالوگ و رومی و مینیمالیستی و ساعت های آونگ دار و غیره استفاده برای این امر استفاده می کنید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون راهروهای بزرگ و 7 ترفند جذاب برای استقبال از مهمانان

آینه

اگرچه بسیاری از ما عاشق آینه های بزرگ و ایستاده هستیم زیرا فضاهای کوچک را بزرگ نشان می‌دهند، اما باید بدانید که آینه های عتیقه با سنگ مرمر، خال خالی دوباره مد شده اند. سعی کنید آینه هایی با حاشیه تزئینی یا قاب های کوچک و بزرگ انتخاب کنید. در هر صورت، توصیه می کنیم آن ها را در مقابل دیوار قرار دهید تا ظرافت بیشتری به فضا ببخشید.

تزئین دیوار خالی با آینه

 تزیین دیوار خالی با ظروف آشپزخانه

آیا شما به آشپزی علاقه‌ مند هستید و از قابلمه ها و ماهیتابه های مسی درخشان لذت می برید؟ ممکن است این همه زیبایی اکنون در کابینت های تاریک آشپزخانه شما پنهان شده باشند.  اگر فضای خالی در آشپزخانه شما یا در کنار آن وجود دارد، اکنون وقت آن است که ظروف را بیرون بیاورید و به آن ها اجازه دهید به عنوان یک قطعه هنری نقش خودشان را به خوبی بازی کنند. دیوارها را با قفسه های چسبان، ریل ها یا قفسه های مناسب بپوشانید و ظروف آشپزی زیبای خود را به نمایش بگذارید.

تزئین دیوار خالی با ظروف

قفسه های شناور

اگر دیوار خالی شما به اندازه کافی بزرگ نیست اما دوست دارید ویترین داشته باشید، قفسه های شناور برای شما مناسب هستند. این قفسه ها معمولی بوده و برای جمع کردن هر چیزی، از کتاب گرفته تا ریزه کاری های دیگر، عالی هستند. حتی می توانید قفسه های قابل جا به جایی، طول و نحوه چیدمان آن ها را برای افزایش جذابیت های بصری، هنگام تزئین دیوار خالی در نظر بگیرید.

دیواری با قفسه هایی پر از کتاب

ما عاشق قفسه های پر از کتاب با داستان های خارق العاده ای هستیم که ما را به سرزمین های دور می برند. چه راهی بهتر از اینکه یک دیوار خالی بزرگ را با یک قفسه کتاب زیبا طراحی کنیم؟ قفسه های کتاب سنتی قدیمی با فریم های پر زرق و برق، جز وسایل کلاسیک قدیمی محسوب می شوند. علاوه بر این، می توانید یک نردبان کشویی را به کتابخانه بلند خود که از سقف تا زمین کشیده است اضافه کنید، مانند کارتون دیو و دلبر از زیبایی آن لذت ببرید.

تزئین دیوار خالی با کتابخانه

بیشتر بخوانید: طراحی های داخلی الهام بخش از خانه سلبریتی ها و 6 مورد از بهترین ها

 تزیین دیوار خالی با کاشی های رنگارنگ

دیوار خالی خود را با انبوهی از کاشی های موجود در رنگ و طرح های مختلف پر کنید. کاشی های سیمانی دست ساز انتخابی مناسب برای ایجاد جذابیت به دکوراسیون منزل شما هستند. برای جذاب تر کردن بیشتر دیوارهای خود، می توانید با نحوه چیدمان آن ها بازی کنید. درحالی که چیدمان آجری یک الگوی منظم و قابل اعتماد است، به الگوهای عجیب و‎ غریب مانند چپ و راستی، ضربدری و موزاییکی و مدل های غیرمنتظره بپردازید.

درختان و گیاهان بزرگ مصنوعی یا طبیعی

چه چیزی بهتر از گیاهان؟ از یک گیاه گرمسیری خیره کننده و زیبا برای تزئین دیوار خالی استفاده کنید. گلدان ماگنولیا یا پرنده بهشتی و زیبایی منحصر به فردی به فضا می دهند و باعث می شود خانه شما کاملا جدید به نظر برسد! رایحه بهشتی ماگنولیاهای شکوفه دار باعث می شود که شما همچنان دلتان بخواهد گیاه در منزلتان داشته باشید. به یاد داشته باشید درختان پلاستیکی با برگ های بزرگ و لوکس نیز برای تزئین دیوارها مناسب هستند.

تزئین دیوار خالی با برگ مصنوعی

سخن پایانی

از اینکه سبک های مختلف دکوراسیون خاص و جسورانه ای را در منزل خود اجرا کنید، نترسید. چه دیوار خود را با یک آثار هنری در مقیاس بزرگ تزئین کنید یا به گونه ای دیگر بیارایید، در هر صورت مطمئن شوید که سبک شخصی شما را منعکس خواهد کرد و برای شما شادی به ارمغان می آورد! جهت دریافت ایده های بیشتر برای دکور دیوار خود با متخصصان ما در ارتباط باشید.

منبع:

https://foyr.com/learn/best-wall-decor-ideas/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *